podvojný zápisník - skinheads
1.
1.1 Dvojitý zápisník /skinheads/
/uvědomění si významu/
Užití:
Metoda sloužící k záznamu myšlenek z přečteného textu a následných komentářů do sešitu či volného listu Následuje kolektivní vyhodnocení a diskuse. Vyučující si pro sebe připraví sled myšlenek, který je pro dané téma důležitý, a to pro případ toho, že by žáci tento důležitý postřeh opomněli.
Výchovně vzdělávací cíle:
Po prostudování textu a následně zápisu do podvojného zápisníku bude žák schopen:
- definovat pojem skinheads;
- seznámit se s historií vzniku skinheads;
- uvést příčiny vzniku;
- popsat hlavní znaky této skupiny;
- rozeznat rasistické projevy;
- seznámit se se symbolikou rasistických skinheads;
- vybrat z textu myšlenku, které jej oslovila.
Ø Afektivní cíle:
- uvědomovat si nebezpečí působení neonacistických skinheads;
- vnímat neonacismus jako negativní jev společnosti;
- diskutovat na dané téma;
- obhájit svůj názor.
Ø Psychomotorické cíle:
- vybrat z textu hlavní myšlenky a připojit k nim vlastní komentář;
- zapisovat vybrané myšlenky a komentáře do tabulky podvojného zápisníku.
Dvojitý zápisník na téma: SKINHEADS (rozbor textu) zvolená myšlenka: komentář: