kostka - skinheads
Kostka /skinheads/
/reflexe/
Užití:
2-4 minuty
Technika volného psaní, vzájemné čtení, práce ve dvojicích, diskuse se třídou.
Uznání – otázka /U – O/
Jeden ze žáků přečte svou práci, druhý mu udělí U /jako uznání/ či O /zeptá se/. Tato písmenka přiřazujeme jednotlivým vybraným nápadům, myšlenka. Nehodnotíme takto celou práci. Vybízíme žáky, aby formulovali svá uznání či otázky konkrétně s vysvětlením. Součástí jejich uznání či otázek musí být také důvod, proč se takto rozhodli. Dobrovolníci – dvojice poté přečtou před třídou, co napsali.
Jak se ti pracovalo s kostkou?
Na kterou část se ti odpovídalo lehce?
Která ti naopak způsobila potíže?
Výchovně vzdělávací cíle:
Po prostudování textu a následně zápisu do tabulky – kostka, bude žák schopen:
Ø Kognitivní cíle:
- popsat hlavní znaky této skupiny;
- porovnat s jinou skupinou, společenstvím;
- přirovnat ke skupině, jevu, symbolice;
- analyzovat skinheads;
- aplikovat na určitou událost, dění, situaci;
- nalézt a vyslovit argumenty;
- ověřit si informaci v jiných zdrojích /internet, tisk, ostatní média/.
Ø Afektivní cíle:
- uvědomovat si nebezpečí působení neonacistických skinheads;
- vnímat neonacismus jako negativní jev společnosti;
- diskutovat na dané téma;
- obhájit svůj názor.
Ø Psychomotorické cíle:
- zaznamenat své myšlenky, názory či postoje do tabulky – kostka.
1. popiš /jak vypadá, z čeho se skládá/ |
|
2. porovnej /čemu je podoben, srovnání…/ |
|
3. asociuj /co ti připomíná?/ |
|
4. analyzuj /z čeho je, z čeho se skládá?/ |
|
5. aplikuj /použij/ |
|
6. argumentuj /pro a proti/ |
|
Jak se ti pracovalo s kostkou?
Na kterou část se ti odpovídalo lehce?
Která ti naopak způsobila potíže?
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________