I.N.S.E.R.T. skinheads
1.2 I.N.S.E.R.T. /skinheads/
/ uvědoměí si významu/
Užití:
- samostatná práce s textem, procvičení si porozumění textu a studijní čtení.
Na základě předloženého textu si žáci s uvědoměním a pozorností čtou.
V průběhu čtení zaznamenávají nad jednotlivé myšlenky tato znaménka:
Po analýze textu žáci vepisují myšlenky do připravené tabulky. Následuje diskuse /skupinová, v celé třídě/.
Výchovně vzdělávací cíle:
Po prostudování textu a následně zápisu do tabulky I.N.S.E.R.T. bude žák schopen:
Ø Kognitivní cíle:
- definovat pojem skinheads;
- objasnit historii vzniku skinheads;
- uvést příčiny vzniku;
- popsat hlavní znaky této skupiny;
- rozeznat rasistické projevy;
- popsat symboliku rasistických skinheads;
- vybrat z textu myšlenku, informaci;
- ověřit si informaci v jiných zdrojích /internet, tisk, ostatní média/.
Ø Afektivní cíle:
- uvědomovat si nebezpečí působení neonacistických skinheads;
- vnímat neonacismus jako negativní jev společnosti;
- diskutovat na dané téma;
- obhájit svůj názor.
Ø Psychomotorické cíle:
- vybrat z textu myšlenky a připojit k nim jednotlivá znaménka;
- zapisovat vybrané myšlenky a komentáře do tabulky I.N.S.E.R.T.
(fajfka) |
je pro mě známá informace, ověřil(a) jsem si svou domněnku |
+ (plus) |
je to pro mě nová, zajímavá či důležitá informace, nevěděl(a) jsem |
- (mínus) |
nesouhlasím s touto informací, protože je v rozporu s tím, co vím, nebo tato informace je v rozporu s jinou informací v textu |
? (otazník) |
nerozumím této informaci či bych se o ní rád(a) dozvěděl (a) více |
I.N.S.E.R.T. /skinheads/
fajfka |
+ |
- |
? |
|
|
|
|
Které informace se vám potvrdili? |
|
Které informace text vyvrátil? |
|
Co nového jste se dozvěděli? |
|