měřění délky - kostka
Kostka /měření délky - metr/
Užití:
2-4 minuty
Technika volného psaní, vzájemné čtení , práce ve dvojicích, diskuse se třídou.
Uznání – otázka /U – O/
Jeden ze žáků přečte svou práci, druhý mu udělí U /jako uznání/ či O /zeptá se/. Tato písmenka přiřazujeme jednotlivým vybraným nápadům, myšlenka. Nehodnotíme takto celou práci. Vybízíme žáky, aby formulovali svá uznání či otázky konkrétně s vysvětlením. Součástí jejich uznání či otázek musí být také důvod, proč se takto rozhodli. Dobrovolníci – dvojice poté přečtou před třídou, co napsali.
Výchovně vzdělávací cíle:
Po prostudování textu a následně zápisu do tabulky – kostka, bude žák schopen:
Ø Kognitivní cíle:
- popsat hlavní znaky vybrané jednotky délky;
- porovnat s jinou jednotkou délky;
- přirovnat ke skupině, jevu, symbolice;
- analyzovat vybranou skupinu délky;
- aplikovat na určitou událost, dění, situaci;
- nalézt a vyslovit argumenty;
- ověřit si informaci v jiných zdrojích /internet, tisk, ostatní média/.
Ø Afektivní cíle:
- uvědomovat si význam jednotek délky;
- vnímat jednotky délky ve smyslu celosvětového významu;
- diskutovat na dané téma;
- obhájit svůj názor.
Ø Psychomotorické cíle:
- zaznamenat své myšlenky, názory či postoje do tabulky – kostka.
Jak se ti pracovalo s kostkou?
Na kterou část se ti odpovídalo lehce?
Která ti naopak způsobila potíže?
|
1. popiš |
|
|
2. porovnej |
|
|
3. asociuj Co ti připomíná? |
|
|
4. analyzuj Z čeho je, z čeho se skládá? |
|
|
5. aplikuj |
|
|
6. argumentuj pro a proti |
|